Lekker aan Kant
Professional organizers zijn specialisten in het aanbrengen van structuur in de breedste zin van het woord. Een professional organizer begeleidt en adviseert bij het creëren van orde en overzicht in tijd en ruimte. Deze vaardigheden zijn goed in te zetten bij mensen die meer structuur in hun huishouden zouden willen zien. Soms zijn dat mensen met een beperking en daarom die vaardigheden missen, maar vaker nog zijn dat mensen die een drukke agenda hebben, veel taken en verantwoordelijkheden waarin het moeilijk is keuzes te maken. Het huishouden krijgt dan niet altijd de aandacht die het nodig heeft waardoor wanorde gaat ontstaan. Waar te beginnen??
Hoe kun je je de tijd zo benutten, dat je aan de wezenlijke zaken toekomt en je niet gehaast voelt? Hoe kun je je spullen of informatie zo beheren, dat je alles snel kunt vinden met een gevoel van overzicht en controle? Hoe zorg je dat je grip krijgt op je tijd en energie? Désirée zorgt voor een antwoord op deze vragen.
Wanneer kunt u mij inschakelen als professional organizer?
Mensen maken gebruik van een professional organizer voor coaching, begeleiding en adviezen wanneer er sprake is van:
Wat mag u verwachten?
Het resultaat is concreet: een opgeruimd huis, een bureau zonder stapels papier, een goed werkende agenda en een vlotte afhandeling van post of e-mail. Een vast plek voor spullen die vaak en minder vaak gebruikt worden. Het belangrijkste is echter, dat de kwaliteit van je leven toeneemt en dit je een opgeruimd gevoel geeft.
In het werken met mij staat u als klant centraal. Na een kennismakingsgesprek, waarin problemen en wensen worden geïnventariseerd, wordt samen met u een plan van aanpak vastgesteld, wat kan resulteren in:
Bij dit alles is opruimen nooit een doel op zich. Het is een middel om rust, ruimte, overzicht en evenwicht te creëren zodat u als klant zijn of haar leven kan inrichten zoals gewenst. Vanuit die filosofie worden alle klanten onbevooroordeeld tegemoet getreden.
Voor senioren die bijvoorbeeld van een (eigen, grote) woning verhuizen naar een zorgwoning kunnen er passende afspraken gemaakt worden over ondersteuning van een heel, of gedeeltelijk verhuistraject. Dit kan bestaan uit:
"Désirée heeft me geholpen met onze werk- en hobbykamer.
Ze was een enorme goede 'stok achter de deur'. We deden alles in goed overleg met een vooropgezet plan.
Désirée kwam met praktische oplossingen en stak zelf ook de handen uit de mouwen.
Problemen werden opgelost en na twee keer was het resultaat al zichtbaar. Zelf moet ik de puntjes nog op de 'i' zetten, maar het verschil is enorm. Bedankt Désirée!"
Professional organizers zijn specialisten in het aanbrengen van structuur in de breedste zin van het woord. Een professional organizer begeleidt en adviseert bij het creëren van orde en overzicht in tijd en ruimte. Deze vaardigheden zijn goed in te zetten bij mensen die meer structuur in hun huishouden zouden willen zien. Soms zijn dat mensen met een beperking en daarom die vaardigheden missen, maar vaker nog zijn dat mensen die een drukke agenda hebben, veel taken en verantwoordelijkheden waarin het moeilijk is keuzes te maken. Het huishouden krijgt dan niet altijd de aandacht die het nodig heeft waardoor wanorde gaat ontstaan. Waar te beginnen??
Hoe kun je je de tijd zo benutten, dat je aan de wezenlijke zaken toekomt en je niet gehaast voelt? Hoe kun je je spullen of informatie zo beheren, dat je alles snel kunt vinden met een gevoel van overzicht en controle? Hoe zorg je dat je grip krijgt op je tijd en energie? Désirée zorgt voor een antwoord op deze vragen.
Wanneer kunt u mij inschakelen als professional organizer?
Mensen maken gebruik van een professional organizer voor coaching, begeleiding en adviezen wanneer er sprake is van:
- teveel spullen
- gebrek aan overzicht
- gebrek aan tijd
- het hebben van keuzestress
- behoefte ontwikkeling van organizing vaardigheden
- behoefte ontwikkeling van structureer vaardigheden
- er een verhuizing op handen is
- er pas verhuisd is
- er verbouwd gaat worden
- er verbouwd is
- het gezin een ander samenstelling krijgt
Wat mag u verwachten?
Het resultaat is concreet: een opgeruimd huis, een bureau zonder stapels papier, een goed werkende agenda en een vlotte afhandeling van post of e-mail. Een vast plek voor spullen die vaak en minder vaak gebruikt worden. Het belangrijkste is echter, dat de kwaliteit van je leven toeneemt en dit je een opgeruimd gevoel geeft.
- rust en overzicht
- tijdswinst en energie
In het werken met mij staat u als klant centraal. Na een kennismakingsgesprek, waarin problemen en wensen worden geïnventariseerd, wordt samen met u een plan van aanpak vastgesteld, wat kan resulteren in:
- één of meer dagen achtereen ter plekke gezamenlijk opruimen en ordenen;
- periodieke bijeenkomsten met een afgebakende lengte, waarin telkens een deel van de klus wordt aangepakt;
- overname van het project door de professional organizer;
- regelmatig (telefonisch) advies.
Bij dit alles is opruimen nooit een doel op zich. Het is een middel om rust, ruimte, overzicht en evenwicht te creëren zodat u als klant zijn of haar leven kan inrichten zoals gewenst. Vanuit die filosofie worden alle klanten onbevooroordeeld tegemoet getreden.
Voor senioren die bijvoorbeeld van een (eigen, grote) woning verhuizen naar een zorgwoning kunnen er passende afspraken gemaakt worden over ondersteuning van een heel, of gedeeltelijk verhuistraject. Dit kan bestaan uit:
- Intake van de verhuizing
- Van ruim, naar minder ruim wonen, wat gaat mee naar de nieuwe (meestal kleinere) woning? Opruimen, schiften
- Afvoeren van spullen die niet meegaan op de manier die de cliënt went: verkoop, opkoop, aan familie, grof huisvuil etc.
- Desgewenst aanmaken van een Marktplaatsaccount voor verkoop spullen, afhandeling daarvan
- Opleveren van de oude woning
- Archiveren van administratie van de laatste 7 jaren (belastingtechnische info)
- Nieuw archief opstarten zowel op papieren basis als (desgewenst ) digitaal
- In kaart brengen wat er aangeschaft moet worden voor de nieuwe woning, desnoods inkoop daarvan (personal shopping)
- Opstellen van een nieuwe jaarbegroting gezien mogelijk ander woonlasten
- Aanvragen huursubsidie
- Opzeggen abonnementen, adreswijzigingen
- Nieuwe omgeving in kaart brengen ( ivm hobby’s, winkels etc.)
- Aanwezige aanpassingen in de woning mee laten verhuizen als dit in het kader van de WMO geplaatst is
- Nieuwe aanvragen in het kader van WMO doen (huishoudelijke hulp, begeleiding, verzorging, aanpassingen in de woning)
- Vraag een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan via het contactformulier, post of telefoon, zodat ik met u kan kijken of uw vraag door mij beantwoord kan worden.
"Désirée heeft me geholpen met onze werk- en hobbykamer.
Ze was een enorme goede 'stok achter de deur'. We deden alles in goed overleg met een vooropgezet plan.
Désirée kwam met praktische oplossingen en stak zelf ook de handen uit de mouwen.
Problemen werden opgelost en na twee keer was het resultaat al zichtbaar. Zelf moet ik de puntjes nog op de 'i' zetten, maar het verschil is enorm. Bedankt Désirée!"